Tuesday, January 4, 2011

Nombor dua

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Pertama kali saya menulis blog sendiri. Saya memilih perkataan Rona-roni E-Man Dhani sebab saya sangat minat dengan drama Rona-roni Makaroni lakonan Bront Palare dan Syarifah Amani. Bab memasak makaroni goreng pula, saya lebih memilih ianya dimasak dengan gaya Malaysia iaitu pedas ala-ala membuat mi goreng tetapi mi kuning digantikan dengan makaroni. Hmm..., lazat.

Baiklah, nombor dua yang dimaksudkan dengan tajuk kali ini adalah novel pertama saya, Spanar dan Spatula yang akhirnya tersenarai dalam carta top 5 novel dewasa di laman web http://www.pts.com/ bagi jualan 16 Disember - 31 Disember, 2010. Bagi jualan 1 Januari, 2010 - 31 Disember, 2010 pula, ianya mendapat tempat ke 47 dalam senarai top 50 di bawah Judul Kreatif Remaja. Keputusannya tersenarai di dalam laman web http://www.universitipts.com/ . Saya amat bersyukur kerana novel ini baru sahaja diterbitkan pada 13 Oktober, 2010. Syukur alhamdulillah.



Jutaan terima kasih kepada para pembaca, Puan Ainon Mohd (chairman PTS), tim PTS One serta semua warga PTS. Kepada ahli keluarga juga, terima kasih pucuk pegaga (daun keladi tak boleh makan) yang tidak putus-putus berdoa dan memberi dorongan kepada saya. Haha, macam ucapan penerima anugerah pula. Cuma ianya hanya diucapkan tanpa perlu memakai baju 'bling-bling'. 

Oh, hampir terlupa. Bagi yang mahu mendapatkan ulasan mengenai novel saya ini, anda bolehlah melawat blog 'My Kingdom of Books' di alamat ini http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=2522662164058113754 . Terima kasih pucuk pegaga juga buat Cikpuan Welma La'anda.

Saya akan terus berkarya lagi untuk buku-buku yang seterusnya. Insya'Allah novel selepas ini bertajuk Fatimah Fatty, sedang dalam proses editing menurut kata cikpuan editor. Manakala buku non-fiksyen pula adalah berkenaan dengan fotografi. Tajuknya adalah 'DSLR itu Mudah' yang ditulis dengan kerjasama jurufoto bernama Tuan Sujana Mohd Rejab. Terima kasih diucapkan kepada beliau di atas sumbangan foto-foto yang terlibat. Insya'Allah akan masuk ke kilang cetak awal tahun ini.

Baiklah. Sampai di sini sahaja. Jumpa di blog yang akan datang.

1 comment: